Over Open.nl | Grip op informatie

In 2010 is de basis gelegd van Open.nl met de oprichting van het eerste bedrijf in de groep: OPEN.satisfaction. De groep bestaat inmiddels uit drie softwarebedrijven en samen met ervaren ontwikkelaars, projectmanagers en consultants vormen zij het team dat u met innovatieve producten ondersteunt bij vraagstukken op het gebied van informatiemanagement, implementatie en beheer.

Al onze medewerkers zijn gedreven om voor u het beste resultaat te behalen. Productinnovatie, kwaliteit en klantgerichte service zijn onze kracht. Dankzij de kwaliteit van de producten en diversiteit in het team, kunnen we voorzien in de juiste oplossing en deskundige op de juiste plaats.

Ons leadership team

Diederick Splinter
Chief Executive Officer

Diederick heeft met zijn hotelschool en bedrijfskunde opleiding gastheer- en leiderschap hoog in het vaandel staan. Met zijn motto alles wat je aandacht geeft groeit, bouwt hij samen met teams aan duurzame bedrijven. Zijn hart gaat sneller kloppen van innovatieve IT oplossingen die de wereld een stukje mooier maken dan dat we hem hebben aangetroffen. Mocht hij nog is een uurtje over hebben dan vind je hem op het water en zeilt hij over de kustwateren met zijn boot.

Peter Molendijk
Chief Operations Officer

Peter studeerde af als bestuurskundige aan de Universiteit Twente en legde in 2010 de basis van Open.nl als medeoprichter van OPEN.satisfaction. Daarvoor werkte hij in management en consulting rollen bij diverse grote IT bedrijven.
Peter is verantwoordelijk voor operations, woonde in Amerika en is tevens medeverantwoordelijk voor internationale business development.  Als piloot heeft hij een passie voor aviation en vliegt hij bij voorkeur zelf de wereld over om relaties te bezoeken.

Silvion Moesan
Chief Product Officer

Silvion studeerde Informatica en Economie aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam.
Binnen Open.nl is Silvion eindverantwoordelijk voor de productontwikkeling binnen de verschillende bedrijven. Hij heeft een grote interesse in informatietechnologie, innovaties en het oplossen van complexe problemen. Vanuit zijn visie dat je onze producten wilt gebruiken ipv moet gebruiken geeft hij overkoepelend leiding aan de productteams. Hij leeft bij het credo: “wanneer je weet hoe en waar je in informatie kunt plaatsen en terugvinden, dan hoef je het zelf niet te onthouden.” Zo houdt hij meer tijd over voor het rennen van marathons en om de wereld te verkennen.

Wat is Open.nl  Een groep van bedrijven

Open.nl is een groep van bedrijven die ieder een eigen markt bedient met standaard software oplossingen, specifiek voor een eigen doelgroep. OPEN.satisfaction richt zich met name op de lokale overheidsmarkt. NLX Software bedient grotere nationale en internationale organisaties en Socialex is ons jongste familielid en focust zich op de 1600 overheidsorganisaties die hun communicatie via sociale media zoals Twitter volgens de Archiefwet moeten opslaan. Door middel van een sentimentanalyse voegt Socialex vervolgens nog extra waarde aan deze data toe.

OPEN.satisfaction: Plaats-, tijd- en device onafhankelijk toegang tot de juiste informatie. Met gestandaardiseerde Enterprise Content Management producten worden overheidsorganisaties ondersteund in het realiseren van duurzame toegankelijkheid in de keten van domein specifieke applicaties. Dienstverlening vindt plaats van project management, ontwerp, implementatie en beheer tot en met hosting.

Socialex: Socialex collectioneert, archiveert en preserveert. Het innovatieve platform helpt overheden om inzicht te krijgen in het actuele sentiment rondom specifieke onderwerpen op basis van uitingen op social media  en deze te presenteren in overzichtelijke rapportages. Daarbij zorgt Socialex voor het archiveren van Twitter-conversaties op basis van collectioneren en verantwoording. Conversaties worden verzameld en in een geordende en toegankelijke staat opgeslagen. Een kant en klaar ‘Software as a Service’- product dat ook kan aansluiten op uw eigen digitale archief en zaaksysteem.

NLX Software: NLX verbindt de wereld van Proces, Content en Archief met solide gebruikersvriendelijke Enterprise Content Management producten. NLX heeft daarbij focus op grote nationale en internationale organisaties. Van project management, business analyse, ontwerp, realisatie & implementatie tot en met beheer en support. NLX levert standaard DMS/Archief producten voor informatiegestuurd werken zoals ondermeer een Samenwerkingsomgeving, edit en view oplossingen en standaard koppelingen met bijvoorbeeld MS Teams, SharePoint en Pega Systems.

Waarom Open.nl | Ons doel

Ons doel is om organisaties efficiënter en plezieriger te laten werken met informatie en daarvoor realiseren wij toonaangevende software binnen de bedrijven die onderdeel zijn van Open.nl. Onze software helpt organisaties om informatiegestuurd te werken om hiermee grip te krijgen op informatie. Informatiegestuurd werken houdt in dat interne en externe informatie bijeen wordt gebracht, geanalyseerd wordt en dat processen op basis van die informatie kunnen worden geoptimaliseerd.  Zo creëren wij orde in de chaos van informatie en krijgen we er grip op.

Open.nl heeft hiervoor verschillende bedrijven die ieder met eigen producten en expertise een specifieke markt bedienen. Productinnovatie, kwaliteit en klantgerichte service staan centraal binnen onze dienstverlening.

Waarom Open.nl | Ons doel

Ons doel is om organisaties efficiënter en plezieriger te laten werken met informatie en daarvoor realiseren wij toonaangevende software binnen de bedrijven die onderdeel zijn van Open.nl. Onze software helpt organisaties om informatiegestuurd te werken om hiermee grip te krijgen op informatie. Informatiegestuurd werken houdt in dat interne en externe informatie bijeen wordt gebracht, geanalyseerd wordt en dat processen op basis van die informatie kunnen worden geoptimaliseerd.  Zo creëren wij orde in de chaos van informatie en krijgen we er grip op.

Open.nl heeft hiervoor verschillende bedrijven die ieder met eigen producten en expertise een specifieke markt bedienen. Productinnovatie, kwaliteit en klantgerichte service staan centraal binnen onze dienstverlening.